Πώς μπορείς να χτίσεις ένα δυνατό personal brand και live και online

Είμαι στη δουλειά και βαριέμαι...Μπορείς να γράψεις κάτι τέτοιο στο facebook;
 Πώς μπορείς να χτίσεις ένα δυνατό personal brand και live και online



Αν ρωτούσαμε τον προϊστάμενό σας πώς θα σας χαρακτήριζε με 3 λέξεις, τι θα απαντούσε; Οι συνάδελφοί σας, οι πιθανοί πελάτες ή εξωτερικοί σας συνεργάτες σε ανάλογη ερώτηση; Άραγε αν σας αναζητούσε τώρα κάποιος στα social media, τι συμπεράσματα θα έβγαζε;

Γράφει η Δήμητρα Καρατώλου*

Ανά πάσα στιγμή, και δια ζώσης και στο δυναμικά επεκτεινόμενο κόσμο του Διαδικτύου, εκπροσωπούμε ένα μοναδικό εμπορικό σήμα (brand): Eμάς! Σε έναν κόσμο όπου το μάρκετινγκ του εαυτού μας έχει γίνει απαραίτητη δεξιότητα είμαστε όλοι Γενικοί Διευθυντές της εταιρείας «Εγώ!».

Είτε εργαζόμαστε σε κάποιο οργανισμό είτε είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες ή επιχειρηματίες, η εικόνα μας είναι σημαντική και πρέπει να τη διέπει σταθερότητα και συνέπεια ως προς το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε. Τα social media μπορούν και να εξυπηρετήσουν ως προς το σκοπό μας, αλλά και να συντελέσουν στην «αποκαθήλωσή μας».

Πώς μπορούμε να χτίσουμε ένα δυνατό personal brand και live και online;

1) Εν αρχή η αυτογνωσία ως συνήθως. Ας καθίσουμε με τον εαυτό μας κι ας σκεφτούμε ποιο είναι το μήνυμα που θέλουμε να δίνουμε προς τα έξω. Η αυθεντικότητα πάντοτε εκπέμπεται και καθιστά ένα brand ισχυρό!

2) Παράλληλα με τη σύσκεψη με τον εαυτό μας μπορούμε να αναζητήσουμε feedback και από τους κοντινούς μας ανθρώπους, από διάφορους τομείς της ζωής μας. Οι «ματιές» τους μπορούν να φωτίσουν πλευρές που εμείς δεν συνειδητοποιούμε. Στη νηφάλια ενατένιση του εαυτού μας και στον εντοπισμό των δυνατών μας στοιχείων σίγουρα μπορεί να είναι καλός συμπαίκτης και ένας coach, ψυχοθεραπευτής ή σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης.

3) Στη συνέχεια σημαντικό είναι να δούμε κριτικά την παρουσία μας στον επαγγελματικό μας χώρο. «Στη δουλειά μου, διακρίνομαι όντως για τα δυνατά μου στοιχεία; Έχω βρει το χώρο διαφοροποίησής μου; Φροντίζω να φαίνομαι αρκετά, μιλάω για όσα κάνω και καταφέρνω;». Συχνά ακούω στο πλαίσιο του coaching τον εξής δισταγμό «Μα θα φανώ αλαζόνας αν μιλώ εγώ για μένα…». Όταν κάποιος αναρωτιέται κάτι τέτοιο, εξ’ ορισμού δεν ανήκει στους αλαζόνες. Άλλο μιλάω για όσα κάνω με αυτοπεποίθηση και επιχειρήματα, άλλο πουλάω λόγια του αέρα. Μπορούμε να ενισχύσουμε το personal branding μας ως επαγγελματίες αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τη διοίκηση ενός έργου, παίρνοντας την πρωτοβουλία για μια αλλαγή, γράφοντας ένα άρθρο ή εφαρμόζοντας μια καινοτόμα ιδέα. Χρειάζεται να τολμήσουμε να «εκτεθούμε», για να διευρύνουμε το κοινωνικό μας δίκτυο!

4) Διαδικτυακά τείνουμε να παρασυρόμαστε. Ένα αρκετά προσωπικό ή ίσως κοινωνικά αιχμηρό σχόλιο στο Facebook, μια προσωπική φωτογραφία, ένα post «είμαι στη δουλειά και βαριέμαι…». Έχει τύχει να απολυθεί κάποιος από ένα τέτοιο post περισσότερες από μία φορές. Γιατί το έγραψε παρορμητικά και ξέχασε ότι στους online friends του ήταν και ο προϊστάμενος του ή κάποιος καλοθελητής από το γραφείο… Λίγο – πολύ όλοι είμαστε «φακελωμένοι». Και πλέον έχει μπει στην κουλτούρα μας το να ψάχνουμε κάποιον online. Άρα οι φωτογραφίες που ανεβάζουμε πρέπει να τυγχάνουν προσοχής όπως και τα σχόλια. Το ίδιο και στο LinkedIn. Αν «ψαχνόμαστε» για μετακίνηση, θέλει πολλή προσοχή να μην δώσουμε στόχο στους συνεργάτες από την ίδια εταιρεία που είμαστε συνδεδεμένοι. Χρήσιμα είναι και στις δύο περιπτώσεις τα privacy settings. Να τα ελέγχουμε συχνά, γιατί συχνά αλλάζουν!

5) To personal branding μας, η προβολή του εαυτού μας με τον τρόπο που θέλουμε, ζητά σταθερή επένδυση χρόνου και ενέργειας, όπως και τη διάθεση για διαρκή αυτοβελτίωση. Όμως γεννά ευκαιρίες και ανταμείβει με ικανοποίηση, χαρά, περηφάνια, σύμπνοια με ανθρώπους που ταιριάζουν περισσότερο στο ποιοι είμαστε εμείς!

*Η Δήμητρα Καρατώλου (MSc, PCC) είναι Σύμβουλος Επαγγελματικής & Προσωπικής Ανάπτυξης και Ιδρύτρια της HR Passport – Dream, plan, act ( www.hrpassport.gr)